"The night is darkest before the death"

Nu va de bra längesen, återigen.
För dåligt från min sida, jag vet, men det är så det blir ibland tyvärr.
Vintern har lamslagit världen, iaf min värld, det är kallt, grått, moddigt, återigen kall och man irrar runt i nått jävla vakuum. Inget är på sin plats, men jag antar att jag myntar ett nytt uttryck, "Efter 60 cm snö måste det komma vår". Jag lever på det..
Är just nu i mitt pinammaste lag, sitter o lyssnar på Brolle, hans senaste skiva som i min tidsålder är gammal vax, men förbannat bra pop, sköna texter och det tilltalar mig. Jag är för bredd i min musik, det finns inga fack att stoppa mig i, eller jo, det stora kanske, det spelar ingen roll, bara det går rakt i hjärta, att det är äkta och genuint.
Men så slår det mig att allt kanske inte är det, men i mitt hjärta och huvud blir det en härlig smältprocess.
Finns det något bättre än musik? Det är ett sätt att leva, ett sätt att andas, ett sätt att bearbeta tankar i sitt huvud, alldes ensam har man sina egna förklaringar till texterna, som säkerligen är menade på ett annat sätt, men på något härligt sätt gör man dom tills sina egna alster, och det är underbart. and i fuckin love it.

Annars knallar det på, tycker jag. Förutom snön, så bultar hjärtat på, tur de för annars dör man säger dom...
Vad vet jag? Jag vet det jag vet, det räcker...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0