Summer is here, but it feels like winter?

Fredag, jag är hemma, sjuk, förkylning. Hade säkerligen kunnat jobba, men eftersom det var lite lugnt på jobbfronten så tog jag en day off för att kurera mig. Men givetvis då, ringer hela stan om allt möjligt, det är huvar som gett sig, skarvar som läcker, tak som behöver skottas. Och det blir givetvis kaos för grabbarna, en sjuk, dom andra får kämpa. Så typiskt att de blir som det blir, en dag som denna.
Snön ger oss kaos, överallt är det istappar, folk spärrar av, det skottas, alla skottar, målare, murare, ja name it!
Såg på bladet idag att stora isflak hade gett sig av i Sthlm, träffat bilar nere, visst de är fastighetsägarens ansvar, men vi är bara männsikor, det är svårt att avgöra och framförallt hinna med.
Snö är bara fördärv, visst kul för barnen, men nu tror ja till och med barnen vill ha vår och bara backar.
Snö är skit. Så är det bara...
Just nu sitter jag, som vanligt och lyssnar på musik, har gjort mig kaffe, men det har blivit kallt...
Fan va de är motigt.
Men glöm inte att en drake lyfter i motvind....


Helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0