I väntans tider.

Ja det nalkas emot sista matchen i Allsvenskan.
Kunde varit klart igår om Halmstad hade tvålat dit Ellos, eller åtminstone tagit poäng.
Men så blev inte fallet och vi bevittnade striden på Harrys, den eminenta krogen nära dig.
Där var det total kaos, hela Kalmar FF satt i "grottan", TV4 anförda av Max från sporten, SVT av Staffan Lindeborg, Mats Olsson Expressen och sen våran lokala media i form av Barometern och Östran, så fullständigt kaos. Men tyvärr blev det ju inte klart igår, men det var en härlig atmosfär med all media runt om och folk var glada fram till Ellos fjorde första, sen var det inte så bra drag, bara något stolpskott som försökte sjunga guldet är klart, men det hade han inte så mycket för.
Men kvällen i sig var trevlig.
Nu väntar den stora dagen på Söndag, match på Örjans Vall i Halmstad, packat med Kalmar folk, det sägs att över 30 bussar är bokade, sen har vi ju alla prviata som åker själva, det blir ett rött hav på Vallen och guldet kommer spelas hem till Kalmar o den natten lär bli lång, mycket lång. Ser med förväntan fram emot det spektakel.
Ikväll hade vi ju som sagt var innebandy premiär med Tulunda, gick sådär får man väl säga, förlust med 3-2 men det var bra lir emellanåt och kanske aningen överdrivet spel i vissa situationer, det small till höger och vänster och blev lite gruff i slutet, men det är ren underhållning.
Själv hängde man dit en kasse efter att ha snott åt mig bollen av deras back och blivit fri, men brände det, men som tur va fiskade Micke upp bollen och jag snodde åt mig den och hängde det Tulundas första kasse i seriesammanhang. Sen radade vi upp lite stöchanser men det blev tyvärr förlust, men det hårda spelet tar vi med oss, nästa vecka smäller det.
Å det gäller att se upp när tåget kommer...

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag fick nog en klar chock när jag hörde resultatet.. Som att snuva ett litet barn på godis typ! Tror du att vi tar hem det då? Och om du skulle få nys om en Robbieturné före mig, kan du väl höra av dig? För inte vill jag se honom ihop med TT igen.. "Robbie är ju Robbie", sant som det är sagt..



Annars lever du och mår bra hoppas jag. Peace!

2008-11-04 @ 21:32:48
Postat av: Widlund

Vad faan hände med bilden på Pie?????

2008-11-05 @ 08:41:31
URL: http://domdartva.blogg.se/
Postat av: Anna

Hrmpff. Tack för att du väckte mig du.. Hade visst världens volym när jag fick "ett nytt mail ifrån blogg.se." Tjena!

2008-11-05 @ 16:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0