I hear angels singin´, I think they sing my song.

Åh härliga Måndag som började alldeles strålande, försov mig.
Inte så värst kul alls, men det händer, tyvärr.
Men det gick brá ändå. Gick väldigt lätt att jobba idag med gårdagens seger innanför västen.
Herrejävlar i baljan säger jag bara, hela 6-0 på Peking som visserligen inte hade något att spela för, men ändå, 6-0.
 Kan säga det hur många gånger som helst..
Viktor Elm då, hua, den grabben kan han, 4 baljer i sin avskedsmatch och hela Broakulla hade skeppats in och det var banderoller lite ghär och var och mellanpojken Elm höll hov.
Synd att han inte hade två år kvar på kontraktet, då hade det rullat in kulor vill jag lova, men nu är detinte så och man får ju i det stora hela tacka grabben för SM guldet som enligt mig är i största del hans förtjänst.
Inte laget undantaget, men han har haft magiskt spel i år. Underbart!
Bra tryck på Skansen igår, hela skansen skanderade den gamla goding "ge mig ett K, ge mitt ett F..osv.." ett flertal gånger och det reser sig lite på armarna men ska man hårddra det så tycker man ju det borde vara så varje match, oavsett guldstriden, Kalmarpubliken är lite lata så, men i det stora hela har det blivit bättre sen våran eminente speaker satt sig vid rodret och höjt allt ett snäpp.
Sen kan man ju bli hur förbannad som helst, Bagarn gör sin sista match, vilket inte heller är klart, men inte fan får man hoppa in och ta emot publikens ovationer, Rubarth gjorde detsamma för AIK, och honom bytte rövhålet Norling in, lite skillnad på klass det. Nja, Nanne, där fick du allt din gloria på sne...
Ikväll väntar Ellos-HBK på Harrys, där vi givetvis hoppas på poängtapp för Ellos, då är det klart, GULD i Kalmar.
Men det är nog klart hur eller hur, på något sätt, det ser ju rätt så ljust ut.
Nehe, duscha och göra sig guldfin, sen kör vi.
Forsa HBK!

Imorgon är det innebandy premiär, för er som undrar mitt i guldfrossan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0