En high 5 & 1 Falafel.

Fredagen var ju som kanske bekant inbokad hemms hos paret Hansson/Martinsson på Storgatan, där det bjöds på skratt, Idol och underbar mat. ett par öl hann vi med också emellan skratten och plåtsnacket, samt var det ju en snickare med, så det blev den genren också. alltid lika trevligt att hugga o slå lite...
Sen drog vi oss bort emot Palace, kallt som bara den var det när vi premiärvandrade nyöppnade Västerportsbron och hade nya härliga och fräscha ekplankor under oss, och det kändes tryggt och vi vandrade fram i novemebernatten..
Vi var en aningen tidiga på plats blev nästan mer än en timme att fördriva i baren, men öl och sprit och såklart också där, sköna skratt och många gamla skröner drogs, en efter en...
Spelningen dock var underbart bra, jag är inget jättefan av timbuktu, men han höll hov, även om man inte kunde låtarna, så var det ett rejält gung och det var nästan omöjligt att inte svänga med. Och det gjorde vi, och någonstans njöt jag varje sekund, trots att det inte är min stil. Men han steg i mina ögon. Kul!
Sen drog vi oss emot Harrys, där det som numera alltför ofta är dött, inget drag alls, tror inte ens det hade varit drag om dom så öppnat fönsterna, men det är väl så, man bli lite mätt på allt det goda när det leveras alltför ofta.
Så jag kopplade ner, tog en taxi, köpte snus, och somnade så sakterligen in..
Lördagen spenderades i lugnets tecken, låg mest och drog mig i soffan, men julbord var inbokat på kvällen med boysen och jag susade bort till den gamle högerforwarden tunr halv fyra hugget, men den mannen var i däck, trött som en pilgrim. Men vi fick liv i han emot kvällen och han höll hov hela kvällen och radade upp sina shower och vi fick oss alla många sköna skratt, och dessförinnan hela den biten, hade vi smäckt i oss ett julbord på Kronan källaren, mycket mat och jag åt så jag sprack, inte bokstavligen, men inte långt borta. Uscha, vad mätt jag blev, kvällen blev förstörd och jag försökte återhämta mig så sakterliga och ´jag drack mitt vin, men jag var urform, så jag gav upp när förfesten slutade, knöt ihop säcken och drog mig hemåt soffan där jag somnade ganska snabbt och vaknade mitt i natten för att förflytta min egena lilla trupp emot sängen..
Söndagen blev lugn, slog ihop en stos på verkstaden och därefter var det adventsfika i Lindsdal, en trevlig stund som varvades med lussebullar, kaffe, pepparkakor, fotboll och en skvätt elitserien.

Precis som en söndag ska vara, lugn och städad i väntan på arbetsveckan....


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, jag vet inte vad det var riktigt. Nu har det iaf vaknat till lite halvt. Bitvis känner jag inte av benet från knävecket och neråt. Mysko!

2008-12-02 @ 18:56:45
Postat av: Anna igen..

Varför lyssnade jag aldrig på dig??!! Var glad att du slipper eländet för nu det är fan 1000 gånger värre. Hackkykling tänker jag fan inte vara..



Tog ni hem gamet ikväll förresten?

2008-12-02 @ 23:45:11
Postat av: FD capidituticapi

Nilssons skada ser lite tunn ut. Har en tung ifån Karlslunda Brunnsb. senaste resa ihop med Kvantum Nybro.

2008-12-05 @ 23:39:54
Postat av: Anna

Men lillkillen! Lever du?!!

2008-12-09 @ 14:17:48
URL: http://annalino.blogg.se/
Postat av: Anna

Det ordet gillade jag :) Tack.

2008-12-20 @ 12:33:07
URL: http://annalino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0